Specjaliści badają wpływanie barw na poziom emocji i podejmowane decyzje od dziesięcioleci, i w tym okresie powstało mnóstwo profesjonalnych publikacji na ten temat. Jak pokazuje praktyka, kolory mają ogromne znaczenie, z czego jednak wielu ludzi nie do końca zdaje sobie sprawę. Ten wpływ można również zauważyć w tym, jakie produkty i marki będą wybierane przez kupujących a jakie będą unikane.
Z tego też powodu planując jakieś prace związane z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem trzeba także mieć to na uwadze. Jeżeli się bowiem wybierze jakieś przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie a tym bardziej do rodzaju prowadzonego biznesu, to może się okazać że efekt będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Klienci zamiast wybierać chętnie produkty danej firmy to zaczną ich unikać, przykładowo ze względu na skojarzenia czy tego, że im się po prostu nie będzie podobać opakowanie.
Wiele firm miało się okazję o tym przekonać, kiedy duże nakłady na zmianę wizerunku stracone zostały właśnie dlatego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale jakiś kolor, nie pasujący wcale do jednej firmy, doskonale sprawdzi się przy innej, z tego też powodu warto poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, który się kojarzy z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, z tego też powodu często jest stosowany przez firmy z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień jest kolorem emocji, ale również może oznaczać zagrożenie i niebezpieczeństwo.
Dlatego używać go należy z rozsądkiem, jednak dobrze wkomponowany na pewno przyniesie wiele korzyści. Skrajne uczucia pojawiają się również przy czarnym kolorze. On z jednej strony kojarzy się ze smutkiem i żałobą, lecz z drugiej oznacza luksus, elegancję i wysoki standard. Biorąc to wszystko pod uwagę trzeba uwzględnić, czy turkus kolor sprawdzi się odpowiednio w danym projekcie, czy jednak nie do końca. Jeżeli nie, to trzeba znaleźć inne rozwiązanie, żeby cała praca nie została zmarnowana.
+Tekst Sponsorowany+